شتاب فایل

اموزش اندروید استدیو | شتاب فایل

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

شتاب فایلجهت سفارش تبلیغات ثابت تماس بگیرید

شتاب فایل

:)

اموزش اندروید استدیو

 

2nqzjyqi

آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید استودیو

با سلام در بخش اندروید شتاب فایل قصد داریم تا اموزش برنامه نویسی توسط اندریود استدیو رو براتون قرار بدیم جلسه اول هم اشنایی با

محیط برنامه نویسی اندروید استدیو هستش که به صورت تصویری در اختیار شما قرار دادیم امیدوارم استفاده کرده باشید .

پس از نصب، اندروید استودیو رااجرا می کنیم . اولین پنجره ای که می بینیم شامل گزینه های زیر می باشد.

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-1

اندروید استودیو

گام ا :

گزینه اول یعنی Start new Android Studio Project را انتخاب می کنیم. پنجره ای به شکل زیر باز می شود.

 

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-2-1024x700

گام۲. انتخاب نام Application

: Application name   نام برنامه ی اصلی می باشد. وقتی اپلیکیشن خود را روی گوشی نصب کنیم. این نام را در لیست برنامه های گوشی خود می بینیم. به عنوان مثال  اپلیکیشن شما در google play با این نام نمایش داده می شود.

company Domain   را به دلخواه  mspsoft.com  قرار می دهیم. و مسیر ذخیره پروژه را در Project Location  تعیین می کنیم. سپس  روی  دکمه Next  کلیک می کنیم .

نکته: حرف اول نام اپلیکیشن با حرف بزرگ نوشته می شود.

package name :

اسم پکیج یا بسته‌ی برنامه‌ است که فایل های جاوا داخل آن می باشد. به خاطر داشته باشید هر برنامه ای باید

package name  مخصوص به خودش را داشته باشد. package name را تا آخر آموزش ها mspsoft.com قرار می دهیم .به طور پیش فرض اندروید استودیو Application name  را به آخر نام پکیج اضافه می کند.

می توانید این قسمت را تغییر ندهید.

نکته : این نام به طور خودکار در همه ی فایل های جاوا و فایل AndroidManifest.xml  گذاشته می شود.

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-3

 

گام ۳: تعیین Minimum Sdk

با توجه به اینکه هدف ما ساخت اپلیکیشن برای موبایل و تبلت هست، گزینه اول را انتخاب می کنیم. در جلسه پیش با Android Sdk  آشنا شدیم .

Minimum Sdk   را حداقل شماره نسخه ای از SDK  که کاربر با آن می تواند برنامه شما را اجرا کند قرار می دهیم.

نکته : توجه داشته باشید که باید API ای که به عنوان مینیمم انتخاب می کنید SDK آن را قبلا در محیط SDK Manager نصب کرده باشید.

  • Phone and Tablet ساخت اپلیکیشن برای موبایل وتبلت

  • Wear ساخت اپلیکیشن برای ساعت های هوشمند

  • TV ساخت اپلیکیشن برای تلویزیون های هوشمند

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-4

 

گام چهارم:

در این قسمت قالب اکتیویتی مورد نظر خود را انتخاب میکنیم. در صفحه بعدی به طور پیش فرض Activity Name   و Layout Name نوشته شده است که تغییر نمی دهیم و گزینه Finished  را انتخاب می کنیم.

 

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-5

 

وارد محیط برنامه نویسی اندروید می شویم. پنجره اصلی اندروید استودیو به شکل زیر می باشد قبل ازشروع کد نویسی لازم است که با پنجره ها و فولدر های مهم در اندروید استودیو آشنا شویم.

این هم از محیط اندروید استودیو

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-6

 

قسمت های پرکاربرد محیط اندروید استودیو در شکل بالا مشخص شده اند که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

  • پنجره ی Project

در این پنجره موارد زیر را مشاهده می کنیم

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-1

قسمت های پرکاربرد محیط اندروید استودیو در شکل بالا مشخص شده اند که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

  • پنجره ی Project

در این پنجره موارد زیر را مشاهده می کنیم

  1. ۱. drawable

همه ی عکس ها باید در این پوشه قرار بگیرند.

۲.layout

شامل فایلactivity_main.xml  می باشد که در این فایل دیزاین برنامه انجام می شود. در واقع این فایل مربوط به محیط کاربری می باشد.

۳.mipmap

آیکون برنامه اندروید از سایر تصاویری که در drawble قرار می گیرند، جداشده و به طور جداگانه در این فولدر قرار می گیرد.

۴.values

شامل فایل های xml  می باشد که مقادیری مثل رشته ها، رنگ ها و… را در این فایل تعریف می کنیم.

  1. ۶. Gradle Scripts

بسته ی ابزار پیشرقته است و یک automatic build system اپن سورس می باشد.

هروقت پروژه ای در اندروید استودیو ساخته شود، به طور اتوماتیک فایل هایی همراه آن ساخته می شوند که در اندروید استودیو زیرمجموعه Gradle Script  هستند.

اندروید استودیو، نوار ابزاری را فراهم کرده است که می توان آیکون ابزارهای پرکاربرد را در آن مشاهده کرد و به عبارت دیگر یک دسترسی سریع برای این ابزارها در اختیار ما قرار داده است.

 

familiar-with-the-studios-android-programming-environment-9

Sync Project with Gradle Files .1

با پروژه می باشد.Gradleفایل های   Synck برای  گزینه این

  1. AVD Manager

همان طور که می دانید، برای تست و اجرا گرفتن از برنامه ها نیاز به دستگاه مجازی (virtual device) یا شبیه ساز(emulator) داریم.

از مسیر زیر هم می توانیم به AVD Manager  دسترسی پیدا کنیم.

Tools/Android/Avd Manager

 

امیدوارم تا اینجا براتون مفیت واقع شده باشه بقیه اموزش رو هم چند روز دیگه قرار خاهیم داد 🙂

The following two tabs change content below.
shetabfile
سلام من رضا هستم 22 سالمه و از 17 سالگی علاقه ی شدیدی به برنامه نویسی و وردپرس دارم و دوست دارم همیشه تو این زمینه بروز باشم این وب رو هم برای انتشار مطالبی که باعث پیشرفت خودم شدن ایجاد کردم
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 5.00
[ 1 رای ]
بازدید : 7 views بار دسته بندی : مرتبط با سایت تاريخ : ۴ آذر ۱۳۹۵ به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.